Crash...

Sziasztok.!
Vasárnap és ismét itt egy újabb bejegyzés Nicole Williams: Crash- Zuhanás című könyvéről...

Fülszöveg:
Lucy nem éppen arról álmodott, hogy új iskolában kezdje az utolsó évet. Arról pedig pláne nem, hogy a gimi rosszfiúja, Jude Ryder leribancozza az első napon. De csak a céljára összpontosít. Balerina szeretne lenni, s nem hagyja, hogy bármi az útjába álljon ennek megvalósításakor. Egészen addig, amíg újra Jude-ba nem botlik.
Jude-nak priusza van – igazi priusza – ami hosszabb, mint egy végzős záró dolgozat, és hangulatingadozása, ami kellemes társaságból hirtelen veszélyessé változtatja. A nevét isten tudja, hány lány sóhajtotta, kiabálta és átkozta. Olyan, mint egy halálos betegség, amit arra teremtettek, hogy tönkretegye a Lucy-féle lányok életét. És ezt el is mondja neki. De míg a pletykák féktelenül terjednek, és jó hírnevek tipródnak a sárba, Lucy nem figyel Jude figyelmeztető szavára. Tragédia készülődik?
Vélemény:
Régóta szemezgettem vele, de mindig csak pakolgattam, míg végül nekiálltam. Nem volt rossz, sőt amikor belelendültünk a történésekbe még magával is ragadott. Szeretem, amikor egy könyvben van egy kis dráma- persze van, amikor szimplán csak kikapcsolódásra vágyom- és ebben dögivel volt. Ami azt illeti, nem egy könnyed kis olvasmány. Ettől függetlenül azonban abszolút élvezhető. Volt itt humor, csalódás és romantika is, de tényleg olyan mondatok hangzottak el Jude szájából, amiktől egy lány minimum elalél. 
Több üzenete is volt ennek a műnek, de nekem 2 fontos ragadt meg: 
1.: Nem szabad a múltban ragadnunk. Ami történt, megtörtént, de nem élhetünk egy tragédia után úgy, mint egy zombi. Találni kell valakit, aki miatt vagy akivel átvészelhetjük a nehéz időszakokat. Még, ha azt hiszed, hogy nincs is olyan személy, aki motiválna, tévedsz, mert ott vagy te magad. Tedd meg a megfelelő lépéseket magadért.
2.: Nincs olyan, hogy valakinek csak egy esélye van. Nincs jogunk eldönteni, hogy valaki meddig próbálkozhat. Bizony lehet első, második vagy akár tizedik esély is. Miért ne? Egészen addig mehet ez, amíg azt érezzük, hogy a küzdelem, a fájdalom és a szenvedés megéri azt, hogy valami jobb és szebb történjen, amíg nem fáradunk teljesen bele. 
Ott vannak még a szereplők is, akikről természetesen nem lehet megfeledkezni. Jude a rossz fiú, aki megjárta a börtönt és blablabla...Megszokott karakter a young- és new adult kategóriában. A pasik terén már nem is várok újat. A női főszereplők azok, akik általában egy kicsit eltérnek egymástól. Nos Lucy a 'kicsit zavaró, de még elviselhető'- kategóriába tartozik. Viszont tény, hogy nagyon nem lettek kidolgozva és ez az egyik gyenge pontja a  könyvnek. A mellékszereplőkben azonban láttam rációt, de úgy tűnik rájuk Williams nem akart időt pazarolni. És, hogy őszinte legyek nem csak ez volt a könyv gyengesége. Az elejét és a végét lehetett volna még korrigálni. Az első 10 oldalban az írónő már belecsapott a közepébe a sztorinak, így kicsit irreálisnak hatott az egész történet, ismerve azt, hogy kik is a főszereplők. A végére pedig ugyancsak hirtelen jutottunk el. Az utolsó oldalon még volt egy hirtelen 'csavar', hogy az olvasók azt higgyék ez happy end volt. Szerintem nem csak bennem maradt egy csomó kérdés ezek után. 
Összességében tehát a könyv annyira nem tetszett, az eleje és a vége pedig kifejezetten nem. A kettő  közti szálak sem győztek meg teljesen, de láttam, hogy mit akart az írónő és viszonylag könnyen leszűrhető a mondanivaló is, de ha ezt más körítéssel tálalja, akkor ebből lehetett volna egy igazán jó young adult könyv.
Karakterek:
Lucy: Tele volt ellentétes gondolatokkal, amitől néha még én is bezavarodtam. Tény, hogy 'találkoztam' már sokkal rosszabb szereplőkkel is.
Jude: Szimpatizáltam vele és kiálltam mellette, de nyomába sem érhet, olyan könyves karaktereknek, mint Noah, Alex vagy akár Travis. 
Borító:
Ebben az egész könyvben a borító az egyetlen, ami telitalálat lett. Még az eredeti is gyönyörű és nagyon passzol a sztorihoz, so mindkettő remek választás. Ha ez alapján kellene véleményt mondanom a könyvről, akkor csillagos ötöst kapna. 

Kiadó:  Könyvmolyképző
Kiadási év: 2015

Eredeti cím: Crash
Oldalszám: 328
Kedvenc karakterek: Holly, Jude

Hamarosan jövök...
xx, Kittina...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon