Lola and the Boy Next Door...

Sziasztok.!
Egy régebbi bejegyzésemben már írtam Stephanie Perkins egy korábbi regényéről itt. Azt imádtam és a mai könyvvel kapcsolatban is hasonló érzéseim vannak. Itt van tehát Stephanie Perkins: Lola és a szomszéd srác...

Fülszöveg:
Lola Nolan, a szárnypróbálgató divattervező nem híve a divatkövetésnek. Ő jelmezeket alkot. Minél ütősebb a szerelése – minél sziporkázóbb, furább és vadabb –, annál jobb. De bármennyire hajmeresztő is a stílusa, Lola imádja a szüleit, tűzbe menne a barátnőjéért, és merész terveket szövöget a jövőről. Szóval minden tök tuti (a dögös rocker fiúját is beleértve), amíg vissza nem költöznek a környékre a rémes/utálatos Bell ikrek: Calliope és Cricket. Miután Cricket – a tehetséges feltaláló -,ikernővére árnyékából kilépve, ismét része lesz Lola életének, a lány rákényszerül, hogy végre tudomásul vegye az érzéseket, amiket időtlen idők óta táplál a szomszéd srác iránt.
Vélemény:
 Anna francia kalandja után rögtön belekezdtem Lola történetébe is, de akkor csak egy fejezetet olvastam el és parkolópályára tettem. 1 hete újra rátaláltam és gondoltam most befejezem. Nagyon tetszett. Talán egy leheletnyit jobban szerettem Anna és St Clair sztoriját, de csak egy picivel.A cím azért sok mindent elmond, így nem hiszem, hogy bármit is magyaráznom kellene. Az írónőtől megszokott színvonalat kaptuk. Könnyed romantikus sztorinak látszik, de bizony, ha belegondolunk nem éppen egy felszínes történet. Kezdjük ott, hogy Lola családmodellje nem a klasszikus vonalat képviseli, ugyanis a lánynak 2 apuka jutott, Nathan és Andy. Ezt pedig imádtam, mert nyilván nem megszokott, de Perkins felhívja  a figyelmet, hogy nem szabadna annyira furcsának találni az ilyen felállásokat, mert többen élnek így, mint gondolnánk. És végre valaki megragadta a témát, igaz, hogy csak érintőlegesen, de aki figyelni akart az észrevette. Mindezek mellett tény, hogy a szexuális irányultság kérdése mindig tabu és vitatéma volt és lesz is.  De nem csak ennyi maradt meg a regényből. Ez a könyv főként a felnőtté válásról szól és arról, hogy milyen nehéz döntéseket hozni, kapcsolatokat teremteni és fenntartani. Úgy vélem nem a kor határozza meg, hogy felnőtt vagy-e vagy sem, hanem az imént említett dolgok. És van még egy lényeges dolog, amit szeretnék megemlíteni. Főként Lolánál, de Cricketnél is érzékelhető, hogy mennyire fontos is az önismeret. Szerintem a fiatalok többsége küzd ezzel és időbe telik, amíg kialakul a saját egyéniségünk. Annak pedig külön örültem, hogy újra 'találkozhattam' Annával és Étiennel és nem csak egyszer, hanem részét képezték a történetnek. A humor pedig kitűnő elemként szolgált és tényleg megmosolyogtatott, csakúgy, mint az első kötetben. 
A románc azonban központi téma volt és egyáltalán nem elhanyagolható. Szépen lassan ismerjük meg Lola és Cricket történetét, hogy mi is történt 2 éve. Bizony rá kell jönniük, hogy nem is olyan könnyű onnan folytatniuk, mint ahol abbahagyták.
Természetesen a karaktereknek voltak idegesítő jellemvonásaik és cselekedeteik, amik irritáltak, de ez mindig, mindenhol jelen van, so nem tudnám hatalmas negatívumként felhozni.
Összességében tetszett a történet, magával ragadó volt. Akinek tetszett az Anna és a francia csók, annak ez is fog. Viszont, aki nem olvasta az első részt, nem probléma, mert külön történetként is megállja a helyét.
Karakterek:
Lola: egyedi volt és különc, aki mindvégig önmagát kereste. Szerethető karakter volt.
Cricket: Helyes, okos, jó természetű. Lehet őt nem szeretni?:D 

Max: Lola pasija a könyv nagy részében. Nem volt a kedvenc szereplőm, de nem is utáltam kifejezetten. Ő volt a szabadság szimbóluma és valószínűleg Lola is ezt látta benne. 
Lindsey: A legjobb barátnő, aki igazi detektívnek képzelte magát.
Nathan és Andy: Szerető, gondoskodó szülők voltak, aki a regény egyik fénypontját adták.
Borító:
Lényegében az eredeti borítót kaptuk, amit ha jobban megnézünk, láthatjuk, hogy tényleg Lola és Cricket van rajta. 
Viszont találtam egy angol borítót is, ami hangulatában nekem egészen bejön. :)

Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadási év: 2014
Eredeti cím: Lola and the Boy Next Door
Oldalszám: 336
Kedvenc karakterek: Lola, Cricket, Lindsey, Nathan, Andy, Azta Leborult Szivarvégit

Hamarosan jövök...
xx, Kittina...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon