Divergent...

Sziasztok.!
Vasárnap, tehát kritika és március 15-e. Ma szigorúan véve nem a forradalomról fogok írni, hanem valamiről, ami párhuzamba vonható vele. Itt van hát Veronica Roth: A beavatott...


Fülszöveg:
EGYETLEN DÖNTÉS
alapján megtudhatod, kik az igazi barátaid
EGYETLEN DÖNTÉS
meghatározhatja az értékrendedet
EGYETLEN DÖNTÉS
örökre megmutathatja, kihez és mihez vagy hűséges
EGYETLEN DÖNTÉS, AMELYTŐL MEGVÁLTOZOL
Beatrice Prior az antiutópisztikus Chicagóban él: az itteni társadalom öt csoportra tagolódik, melyek mindegyike egy-egy erény kiművelését írja elő tagjai számára. Ők az Őszinték, az Önfeláldozók, a Bátrak, a Barátságosak és a Műveltek. Az év egy bizonyos napján a mindenkori tizenhat éveseknek el kell dönteniük, melyik csoporthoz kívánnak tartozni. Ennek kell szentelniük életük hátralevő részét. Beatrice ingadozik aközött, hogy a családjával maradjon-e, vagy végre önmagává váljon. Ez a két lehetőség kizárja egymást. Végül olyan döntést hoz, amely mindenki számára meglepetést jelent – még önmagának is.
Vélemény:
Most, hogy jövőhéttől a mozikban a sorozat második része, kedvet kaptam hozzá és elolvastam az első részt. Mostanában időszűke miatt nem volt olyan könyv, amit ilyen gyorsan elolvastam volna, de ez tényleg beszippantott. A moly szerint durván másfél nap kellett ahhoz, hogy a végére érjek. És nem hiába ez a szám. Egyszerűen imádtam. Nagyon féltem tőle, mert nem teljesen az én világom a disztópiák, de azt hiszem most rákaptam.  A történet alapjában véve ugyanaz, mint a legtöbb ilyennél. A társadalmat csoportokra osztották, de igazából ez egy logikus lépés, hiszen ha belegondolunk mi is csoportokban élünk- legyen szó barátokról vagy családról- amiből nem szívesen szakadunk ki és normális esetben nem is történik meg. Természetesen vannak helyzetek, amikor kilépünk a megszokott környezetből és valami újba kezdünk számunkra addig ismeretlen emberekkel. Ezt a szituációt kapta el Veronica Roth is, amikor megírta Tris történetét.  a  sztori E/1 íródott a főhősünk, Tris szemszögéből. Elgondolkodtatott, hogy vajon én melyik csoportba születtem volna és melyiket választanám. Elsőre úgy gondoltam, hogy az Őszintéket választanám, de ahogy haladtam az olvasással arra jutottam, hogy inkább Elfajzott vagyok. Azonban más kérdést is felvetett bennem ez a könyv. Vajon milyen és mennyi félelmem van? Hogy oldanám meg őket? Szerintem ezek a kérdések a legtöbb olvasóban felmerültek. Mindent félretéve ez a könyv a nehéz döntések meghozataláról szól. A cselekmény fordulatos volt, fenntartotta az érdeklődést és még kiszámíthatatlannak is gondoltam volna, ha a filmet nem előbb látom, ezt pedig sajnáltam. A könyv hangulata pedig nagyon különleges volt, ami kifejezetten sokat hozzáadott az értékéhez. A végén pedig kaptunk egy kis romantikát is. :)
Viszont, amit hiányoltam az a többi csoport leírása. Persze kaptunk információmorzsákat, de nagyon keveset és örültem volna, ha többet megtudok az Őszintékről, a Műveltekről vagy akár a Barátságosakról. 
Összességében azonban csak ennyi negatívumot találtam és nagyon bánom, hogy ilyen sokáig tologattam magam előtt míg elolvastam. Szóval ti ne tétlenkedjetek ennyit, ha még nem olvastátok el és elő a könyvvel.! :D
Karakterek:
Tris: Nagyon erős jellem volt, aki kemény döntések meghozatalára kényszerült és ezért nagyon tisztelem Őt.
Négyes: Huh..Mivel előbb láttam a filmet, minthogy a könyvet olvassam, így a szereplőket is úgy képzeltem el, mint ahogyan a filmben vannak. Ez alapján pedig Négyesbe beleszerettem... :)
Christina: Kedveltem ezt a csajt, mert egyrészt az Őszintéktől jött és az írónő Christina és Tris által mutatta be a társadalmi különbségeket és az előítéleteket nélkülöző baráti kapcsolatot.
Peter: Nagyon utáltam és szerintem ezzel mások is egyetértenek, de be kell valljam, hogy egy jól felépített karakter volt csakúgy, mint a többiek.
Borító:
Eredeti borítót kaptunk itthon is és személy szerint nekem az nagyon bejött, de a filmes borítóval sincs különösebb problémám. 

Kiadó: Ciceró
Kiadási év: 2012

Eredeti cím: Divergent
Oldalszám: 430
Kedvenc karakterek: Tris, Négyes, Tori, Christina, Uriah

Jövőhéten pedig nyomás a moziba A lázadóra...
Hamarosan jövök...
xx, Kittina...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon