Sense and Sensibility...

Sziasztok.!
Ma túlestem egy föci tz-n és még sok máson is, így megkönnyebbülve írok.. Nem tervezek sok rizsázást, de a véleményem ma is meg van..

Ma a terítéken Jane Austen: Értelem és érzelem című könyve áll..

Ezt a könyvet már jó pár éve olvastam és talán túl fiatalon is. Mindenesetre nem vált a kedvenc könyvemmé. Hozzám a korszak sem áll nagyon közel. Maga az alapszituáció nem rossz. Megismerünk egy testvérpárt és a családját. Elinor és Marianne két ellentétes felfogású nő, ahogy azt a cím is mutatja. Elinor a realista, mindent megfontoló karakter míg Marianne inkább a szívére hallgat. Mindketten szerelmesek és ezzel együtt sok nehézség is felmerül, aminek a megoldása rájuk vár. És, mint már említettem itt van a ez a korszak is. Az 1800-as évek Angliája. Ott és akkor játszódik ez a történet, amikor a legfőbb dolog az erkölcsösség. Mégis mindketten az igaz szerelmet és a boldogságot keresik csak éppen másként. Az írónő helyenként túlzásokkal színesíti a regényt, ami viszonylag jobbá teszi az olvasását. Furcsa, hogy mennyire rég olvastam mégis ennyire megragadt. Számomra egy egyszer olvasható könyv volt semmi több, amivel színesíthettem az érdeklődési körömet. Az olvasó már az első perctől el tudja dönteni, hogy melyik nővér mögé állna be. És a végén levonhatja a tanulságot. Eldöntheti, hogy az észre vagy a szívre érdemesebb-e hallgatni...
Hamarosan jövök.:)
xx, Kittina...

Megjegyzések

  1. szia!
    érdekes, nekem tetszett ez a könyv! pedig Jane Austin-ra aztán nem az jellemző, hogy könnyen emészthető és szerethető művei vannak. Nekem is viszonylag fiatalon került a kezembe, ahogyan a Pride and Prejudice is, bár szerintem az utóbbi jobb, pontosan azért, mert görbe tükröt tart a kor, és az emberi jellem elé :) de hát ugye nem egyforma az emberek ízlése :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Mesi.!
      Én tőle csak ezt olvastam, de kíváncsi lennék egyéb könyveire is..:) A Pride and Prejudice-t sem olvastam, de most kíváncsivá tettél..:) Hát igen ízlések és pofonok..:)
      Nagyon jól esik, hogy írtál..Köszönöm a kommentet..:)

      Törlés
    2. én személy szerint mondjuk szeretem ezt a kort, és magát J.A.-t is. Olvastam tőle még a Mansfield park-ot és A klastrom titkát, de mind közül a Büszkeség és Balítélet volt a kedvencem! Én ajánlom, bár ha nem szereted ezt a kort, akkor lehet nem fog tetszeni. De szerintem jobb, mint a Sense and Sensibility :) (miért írom néha magyarul, néha angolul a könyvcímeket!? xd)

      Törlés
    3. Tőlem távol áll.. A büszkeség és balítélet-et már mások is ajánlották, so lehet el kéne már olvasnom..:)
      Á..talán, mert néha úgy jobban hangzik vagy mert már félig "angol" vagy...:) hehe..:)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon